چرا موتور هفت سیلندر نداریم؟

در میان تمامی موتورهای تولیدی برای خودروها نمونههای هفت سیلندر وجود ندارند اما علت چیست؟
به گزارش خبرگزاری بلاگ علوم زمین شناسی، به نقل از پدال، این یکی از آن سؤالهایی است که احتمالاً هرگز به فکرتان خطور نکرده است اما به محض شنیدن، در ذهنتان باقی میماند. خودروسازان موتورهایی با سه، چهار، پنج، شش، هشت، ده، دوازده و حتی شانزده سیلندر تولید کردهاند، اما درباره عدد خوششانس هفت چه میتوان گفت؟ حقیقت این است که موتورهای هفت سیلندر بهصورت واقعی وجود دارند، هرچند هیچکدام را در زیر کاپوت خودروهای تولیدی نخواهید یافت. دلیل اصلی عدم استفاده از این موتورها در خودروها، مسئله تعادل است.
یک موتور درونسوز مکانیسمی پر از فعالیتهای خشن است که در آن پیستونها بالا و پایین میروند، میللنگ فلزی با سرعت میچرخد و پمپها، روغن و خنککننده را برای حفظ عملکرد به گردش درمیآورند. این حرکات مقدار زیادی ارتعاش ایجاد میکنند و تعادل موتور در این میان نقش کلیدی دارد. این بخش از فرآیند مهندسی و تولید اطمینان میدهد که برای هر نیروی خارج از محور واردشده به موتور، نیرویی متناظر برای خنثیسازی آن وجود داشته باشد. تعادل یک موتور خطی با تعداد سیلندر زوج بسیار آسانتر از موتور با تعداد سیلندر فرد است و موتورهای با چیدمان V میتوانند از طریق دو بانک سیلندر خود متعادل شوند. در نهایت، ساخت یک موتور خطی هفت سیلندر برای خودروها پیچیدگی و دشواریهایی به همراه دارد و به همین خاطر خودروسازان فکر میکنند که ارزش صرف انرژی برای توسعه را نداشته باشد.