برگزاری ۴۴ عنوان برنامه ورزشی به مناسبت دهه فجر در دماوند/ لزوم تجدید نظر مجلس در قانون واگذاری اماکن ورزشی

نخستین نشست شورای ورزشی شهرستان دماوند با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی ۴۴ عنوان برنامه ورزشی به مناسبت دهه مبارک فجر و با تاکید بر لزوم تجدید نظر مجلس درباره ماده ۸۸ واگذاری اماکن ورزشی برگزار شد.

برگزاری ۴۴ عنوان برنامه ورزشی به مناسبت دهه فجر در دماوند/ لزوم تجدید نظر مجلس در قانون واگذاری اماکن ورزشی

به گزارش علوم زمین شناسی از دماوند، نخستین نشست شورای ورزشی شهرستان دماوند امروز با حضور سیداحمد رسولی‌نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس، حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی امام جمعه دماوند، رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران، عابدین مغانکی بخشدار مرکزی دماوند، صفری‌پور جانشین ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند و جمعی از مسئولان و نمایندگان دستگاه‌ها و روسای هیئت‌های ورزشی در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد. در این نشست، برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری برنامه‌های ورزشی دهه مبارک فجر در شهرستان دماوند اتخاذ شد. برگزاری برنامه های متنوع ورزشی به مناسبت دهه فجر افشین ‌هادی‌چگینی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند در این نشست، از پیش‌بینی برگزاری ۴۴ عنوان برنامه متنوع ورزشی به مناسبت ایام دهه مبارک فجر در این شهرستان خبر داد. وی افزود: تجلیل از قهرمانان، پیاده‌روی خانواده و یادواره شهدای ورزشکار از جمله برنامه‌های شاخص ورزشی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب در شهرستان دماوند خواهد بود‌. بودجه‌های دولتی برای ورزش دماوند کافی نیست حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی امام جمعه دماوند نیز با بیان اینکه تبلیغ برای ورزش، یکی از مصادیق جهاد تبیین است، اظهار کرد: باید برنامه‌های گسترده‌ای برای تبلیغ ورزش داشته باشیم تا مردم بدانند ورزش کردن چه اهمیتی دارد و باعث نشاط جسمی و روحی آنان می‌شود‌. وی ادامه داد: باید هر چقدر می‌توانیم مردم را به امر مهم ورزش آشنا کنیم، چراکه باعث می‌شود تا هزینه‌های درمانی کاهش یابد، چون بسیاری از بیماری‌ها به دلیل ورزش نکردن است. امام جمعه دماوند تصریح کرد: باید برای امور ورزشی تشویق‌های بیشتری مد نظر قرار داشته باشد و ورزش را از مصادیق معروف بدانیم؛ باید درباره انجام ورزش امر به معروف شود. فتاح‌دماوندی بیان کرد: ورزش باید به فرهنگ عمومی در شهرستان دماوند تبدیل شود و ورزش کردن به عنوان یکی از کارهای روزمره مردم مد نظر قرار گیرد‌. وی تاکید کرد: اداره ورزش و جوانان باید تلاش کند که بودجه‌های دولتی برای شهرستان جذب شود، هرچند بودجه‌های دولتی برای ترویج و توسعه ورزش دماوند کافی نیست و در این راستا، تشکیل مجمع خیرین ورزشی پیشنهاد شده است و در حال پیگیری است. زیرساخت‌های ورزش بانوان در دماوند کافی نیست رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند اظهار داشت: فرمانداری شهرستان دماوند دستوری صادر کند که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در بودجه سال آینده خود سهمی برای کمک و‌ توسعه ورزش پیش‌بینی کنند. فتاح‌دماوندی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند با پیش‌بینی اعتبارات لازم جهت ترویج و توسعه ورزشی در شهرها و روستاهای خود، با مشارکت اداره ورزش و جوانان برنامه تدوین کنند. وی افزود: توسعه و اهمیت ورزش بانوان باید بیشتر مد نظر قرار گیرد؛ زیرساخت‌های ورزش بانوان در شهرستان دماوند کافی نیست و باید این موضوع توسعه پیدا کند. امام جمعه دماوند گفت: در خصوص ورزش بانوان، باید بانک اطلاعاتی داشته باشیم که چه کمبودهایی وجود دارد و چگونه می‌توانیم ورزش بانوان را در شهرستان دماوند توسعه دهیم.

  میز خدمت پاسخ‌گویی مسئولان فردا در نمازجمعه آبسرد برپا می‌شود رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند نیز در ادامه اظهار داشت: محوریت برنامه‌های دهه فجر در شهرستان دماوند مشخص و کمیته‌های مربوط تشکیل شده است و در حال اجرای صحیح این برنامه‌ها طی روزهای آتی هستیم. وی افزود: نخستین برنامه، فردا با دیدار مردمی مسئولان در نمازهای جمعه آبسرد انجام می‌شود و کلیه مدیران شهرستان در مصلی نماز جمعه این شهر جهت پیگیری مطالبات و گره‌گشایی از مشکلات مردم حضور خواهند داشت. فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: با همت و همدلی که انجام شده، دماوند نخستین شهرستان در استان تهران بوده که شورای ورزشی را تشکیل داده و همچنین نخستین شهرستانی بودیم که نشست هماهنگی اجرای برنامه‌های دهه فجر را برگزار کردیم‌ و این نشان می‌دهد که شهرستان دماوند در برگزاری برنامه‌های ملی و مذهبی پیشگام است‌. رئیس شورای ورزشی شهرستان دماوند گفت: امیدواریم بتوانیم اتفاقات گذشته ورزش شهرستان دماوند را با تحرکات جدید جبران کنیم و مطالبات و انتظاراتی که نسل جوان به خصوص ورزشکاران این شهرستان از مجموعه دولت دارند، تحقق ببخشیم. طاهرخانی افزود: معضلی که چندین سال دامن ورزش کشور را گرفته، بحث ماده ۸۸ قانون کشور است که از نمایندگان مجلس درخواست داریم تا در بحث ماده ۸۸ به نفع ورزش کشور تجدید نظر کنند. وی تصریح کرد: اماکن ورزشی و امکاناتی که در این چند سال در اختیار بخش خصوصی قرار داده شده، متاسفانه شاهد هستیم که بیشتر این اماکن ورزشی وضعیت مناسبی ندارند و در کنار آن هزینه‌های بالایی که برای ورزش در نظر گرفتیم، پای خیلی از جوانان و‌ نوجوانان از ورزش کوتاه شده است. فرماندار شهرستان دماوند تاکید داشت: عزم دولت مردمی بر این است که بحث عدالت گستری را در سطح کشور اجرا کند و این امر، می‌طلبد نمایندگان انقلابی مجلس در بحث ماده ۸۸ خصوصی‌سازی اماکن تجدیدنظر صورت گیرد. برگزاری مسابقات فوتسال جام محلات در شهرستان دماوند کرمعلی ایرجی معاون امور توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران نیز در ادامه نشست شورای ورزشی شهرستان دماوند گفت: یکی از جدی‌ترین موضوعاتی که در نشست شورای ورزش دماوند مطرح شد و با دستور فرماندار شکل اجرایی خواهد گرفت، مسابقات فوتسال جام محلات یا ایرانیان بود که از طرف وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شده است. وی افزود: این مسابقات با هدف همگانی شدن و گسترش ورزش در همه شهرها و روستاها با کمک شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار می‌شود؛ این طرح در شرایطی می‌تواند اجرایی شود که شهرداری‌ها در کنار اداره ورزش و جوانان قرار گیرند و این فعالیت را سامان دهند. معاون امور توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران تصریح کرد: در نشست امروز شورای ورزش شهرستان دماوند از دستگاه‌های اجرایی خواسته شد که تقویم منظمی برای اجرای ورزش در همه ارکان تهیه کنند و در اختیار اداره ورزش و جوانان به عنوان دبیر این شورا قرار دهند. ایرجی بیان کرد: امیدواریم با تداوم برگزاری این نشست‌ها و ارائه تقویم منظم ورزشی از سوی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری هیئت‌های ورزشی، جان تازه‌ای به ورزش شهرستان دماوند دمیده شود.

  دستگاه‌ها در طول سال برای امر ورزش فعالیت و‌ برنامه داشته باشند سیداحمد رسولی‌نژاد نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس در این نشست اظهار کرد: فرهنگ و ورزش در کشور مظلوم واقع شده‌اند و رقم قابل توجهی از اعتبارات ورزشی کشور در بودجه ۱۴۰۲ کاهش یافته است. وی با بیان اینکه باید برای تأمین و جذب اعتبارات ورزشی در منطقه تلاش شود، گفت: فاصله برگزاری جلسات مهمی چون شورای ورزش نباید زیاد باشد و به موقع برگزار شود. نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جهت اجرای مطلوب برنامه‌ها، از مدت‌ها قبل باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود؛ سپاه، از جمله ارگان‌هایی است که در بسیاری از عرصه‌ها به ویژه ایام دهه مبارک فجر برنامه ویژه دارد. رسولی‌نژاد تصریح کرد: برای هماهنگی و اجرای برنامه‌ها، باید از چند ماه قبل برنامه‌ریزی‌ها انجام شود و اجرای برنامه‌های ورزشی نباید خاص دهه مبارک فجر باشد؛ بارها تاکید کردیم که دستگاه‌ها باید در طول سال در امر ورزش فعالیت و‌ برنامه داشته باشند. انتهای پیام/۶۷۰۱۵/

You may also like...

دیدگاهتان را بنویسید